fredag den 19. oktober 2012

...men nu er den et bogmærke.

Jeg læste engang en lille historie om månens mørke side. I historien var det der, alt der forsvinder ender.... hvis det er sandt, må der være en hulens masse bogmærker.

Bogmærker jeg ville ønske at jeg ejede:


Zentrum Studios Tiffany Style Etched Metal Bookmark Stylized Grape Arbor Silver

Personalized Quote Bookmark Hand Stamped Aluminum with Pearls - Personalized Bookmark, Custom Saying Bookmark

Leather bookmark - 'Tis as human a little story as paper could well carry - James Joyce quote Bookmark - Made to Order

Vintage Ribbon Bookmark


Da jeg var ny læser, fik man bogmærker forærende på børnebiblioteket... vi var en lille indspist læsegruppe der altid hang ud deroppe efter skole, og vi samlede på disse gratis bogmærker... jeg havde en æske fuld af dem... men det har jeg ikke længere. Så hvor er de?

Mine bogmærker i den virkelige verden:




Men ind imellem bliver jeg kreativ, og så sker der ting som det her....




De små satin bånd sidder snart i alt tøj jeg køber, og jeg klipper dem altid af. Før i tiden smed jeg dem bare ud, men nu har jeg fundet et formål til dem. Og jeg bliver ikke lige så trist af at miste et af dem, som hvis jeg mister det her.



Det har min mor lavet til mig af blomsterne fra min æreskrans, fra da jeg blev student, og jeg passer godt på, at det ikke ender på den mørke side af månen.

3 kommentarer:

  1. Biblioteket i Risskov, hvor jeg boede engang, havde engang en udstilling med alle de bogmærker og 'bogmærker' som folk havde glemt i de bøger de afleverede, det var lidt sjovt at se.

    SvarSlet
    Svar
    1. ej hvor fedt! det ville jeg godt have set.

      Slet
    2. De fleste var selvfølgelig almindeligt kedelige, togbilletter, indkøbslister og sådan, men det var alligevel meget fascinerende :)

      Slet