fredag den 29. juni 2012

Regn regn regn...

En eller anden begynd at byg! Det her må da være en ny syndflod -_-'

Har lige stået i 15 min foran Føtex, med ham der sælger hjemløs, og ventet på at det gik fra styrtregn til byge. Alle der kom ud slog deres tag-på-pind op... men ikke mig... nej, jeg var jo ikke bange for lidt regn (og så gad jeg ikke gå op igen, da jeg kom ned på gaden og opdagede at det regnede).

Mit hjerte går ud til alle de gennemblødte studenter der køre forbi mit vindue i ladbiler...

På en helt anden note, ville jeg lige anbefale The Time Traveler's Wife af Audrey Niffenegger.


Genre? hmm... Kærelighed med et paranormalt twist?

Den handler om Henry der har en genetisk fejl som gør at hans indre ur på tilfældige tidspunkter genindstiller sig selv, og trækker ham enten frem eller tilbage i hans liv, men på helt tilfældige steder i USA.
Han kan ikke medbringe noget, og det viser sig hurtigt, at det kan skabe nogle rimelig akavede situationer, når få man f.eks. dukker nøgen op i en fåre-stald. Henry bliver dog altid, efter varierende stykker tid, trukket tilbage til sin egen tid, hvilket gør ham i stand til at have et hjem og et job.
Clare er kun seks år gammel da hun møder Henry første gang, og Henry er 36. Hun møder ham mange gange igennem sit liv, og bliver som voksen forelsket i ham, da hun finder ham som 30årig. 30årige henry kender ikke Clare, men bliver også forelsket i hende, men kan man være gift med en mand som hele tiden forsvinder?

Det var meget forvirrende at læse The Time Traveler's Wife, og også lidt af en udfordring at holdestyr på de mange detaljer, men på en god måde. Den gjorde stort indtryk, og var en af de bøger jeg bare ikke kunne lægge fra mig igen før den sidste side var vendt.
Derfor kom den også på top 10.
Den er også oversat til dansk hvor den har fået navnet: En Tidsrejsendes Kvinde, så det er også en mulighed.
Og der er selvfølgelig også lavet en film til denne ekstraordinært gode bog, men den har jeg aldrig fået set... Hvis I har må I godt melde tilbage om den er noget værd ;)

Nu lyner det også! ...Tror bare at jeg laver mig en kop te og finder et godt hjørne, hvor jeg kan begrave mig med en ny bog.

Ses!

3 kommentarer:

  1. Den lyder ret interessant. Og så vidt jeg husker har jeg set den anbefalet flere steder. Jeg må lige få den tilføjet på must read listen. Tak for tippet :-)

    Og tak for kigget på din blog. Her er hyggeligt at være, så jeg skal nok vende tilbage. Synes specielt godt om dine indlæg om læsesteder i KBH. Og så er det jo også altid godt at blive inspireret til ny læsning, selvom den der læseliste efterhånden er blevet ret lang

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Mia
      Tak for din feedback og velkommen til!
      Må indrømme at jeg jo også lurer lidt ovre hos din Bogorm ;)
      Jeg stod i Botanisk Have og tog billeder til dagens indlæg, da du skrev at det var den slags du syntes særlig godt om. Blev virkelig glad.

      Og en læseliste kan aldrig blive for lang, der skal jo være plads til at nogle titler på listen ikke lever op til forventningerne, uden at man løber tør ;)

      Slet
  2. Tak :-)

    Sjovt sammentræf at du tog billeder lige som jeg ønskede det.

    Og du hare helt ret med læselisten. Det ville ikke være godt hvis den blev tom. Jeg tror dog aldrig det kommer til at ske ;-) Der kommer nogle dæleme hele tiden en masse nye udgivelser og man bliver opmærksom på gamle.

    SvarSlet